Fusson, akinek nincs bora

BOR. Szentesen, kóstolva...

Friss topikok

Mert a sport fontos!

2010.02.16. 14:26 :: peer_gynt

 Engem már csak a ténnyel szembesítettek a komák, hogy a tarthatatlan állapot, miszerint már egy hónapja nem dugóztunk ki bort közösen, ezennel véget ér, és találkozunk cSAbÓsZAbáNál, és mindenki hoz 1 szabadon választottat. Persze az említés szintjén történt megbeszéléseknek az lett a vége, hogy egy fajintos furmint ivászat lett a dologból.

"Potyautasként" ismét részt vett kistestvérem a gyűlésen, ennek örömére én 2 (szinte 3) palackot vittem. Sajnos a 3. dugós volt, pedig nagyon vártam, hogy Szilágyi Laci barátom Medve Furmintját magamévá tegyem, ez most sajnos meghiúsult. De szerencsére volt helyette sok más - szép.

Ljubljanában jártam, és ittam is sok szlovén bort ha már ott voltam, meg hoztam is haza. Szimpatikus város, körülötte szép ország, és drága borok. Ismét kaptam egy megerősítést, hogy jó helyre születtem, már csak arra lenne szükségem, hogy itthon is mindig ezt érezzem. Szerencsére bízok benne, hogy rövidesen eljön az az idő, mikor így fogom gondolni (ha már Vörösmarty-t komolyan veszem, nincs is más választásom).

Hoztam haza is szlovén bort, Sipon-t konkrétan azért, mert ha nem is ugyan az, de közeli rokona a furmintnak. Tényleg hasonló jellegű. Ezen az estén Krajnc Sipon 2008-at ittuk. Kedves gyümölcsös, talán kis maradékcukrot is magáénak tudó bor, 7 juróért vettem, megérte (ellentétben sok nagy és híres pince több borával).

Bemelegítésnek jó is volt, mert itt kishazánk nagyjainak belépőborai következtek. Demeter Zoltán Birtok Furmint 2008, szintén tőle 2007 és Szepsy Istvánnak a hasonló kategóriájú 2006-os bora. Itt már semmi más nem dönt, csak kinek-kinek az ízlése. Számomra most a Szepsy Furmint volt a nyerő, telt, sokrétő szikár, ásványos bor, nagyon hosszú lecsengéssel, végig vibrálóan és izgalmasan. Szorosan a nyomában DZ 2008-asa, de egy fokkal könnyedebb. Itt a gyümölcsös kedvesseg a meghatározó, egy érthetőbb, befogadhatóbb bor, Demeteri odafigyeléssel, precízen elkészítve, igazán remek. DZ 2007-es birtokbora szép palackérettséget mutatott, (nem is olyan) kis maradékcukor teszi hízelkedővé, de talán sok értéket el is takar. Persze senki nem bántana meg vele, ha ilyet hoz ajándékba. :)

A halas tál

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a remek borok után ismét fejedelmi fogás került elénk, sülthal csabiféle rukkolás,zelleres, és mindenféle remek zöltség salátával.

Azért az estének ezzel még nem lett vége, kibontottunk még egy 2007-es Deák Furmintot Majoros Laci védjegyével. Igazi burtál nagytestű bor, magas alkohol, kicsit rakoncátlan savak, lassú olajos mozgással a pohárban. Nem vallott szégyent ennek az elég erős sornak a végén, de nem is előzte be egyiket sem. Lászlónk már villogtatja oroszlánkörmeit, de kell még rajta élezni.

ÉS hogy miért a cím? Nos képi bizonyíték nem maradt róla, ezért legyen elég maga a tény, hogy a sport az bizony fontos!

(Az est képei: http://picasaweb.google.hu/nincsbora/20100126Golfos# )

Szólj hozzá!

Címkék: tokaj furmint szepsy demeter zoltán szlovén majoros sipon dz krajnc

A bejegyzés trackback címe:

https://fussonakineknincsbora.blog.hu/api/trackback/id/tr331763259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása